REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY EBOK
§1
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady korzystania z portalu internetowego (dalej także jako: „Platforma EBOK”) dla Klientów spółek z grupy Cordia udostępnianego pod adresem https://ebok.cordiapolska.pl, w tym:
1. rodzaje oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Platformę EBOK,
2. warunki zawierania i rozwiązywania umów oświadczenie takich usług,
3. tryb postępowania reklamacyjnego.
2. Korzystanie z Platformy EBOK nie jest obowiązkowe i zależy od decyzji Klienta. Decydując się na usługę Platformy EBOK Klient potwierdza mailowo w późniejszym czasie lub w momencie podpisania umowy deweloperskiej/przedwstępnej z odpowiednią spółką z grupy Cordia, że zapoznał się z jej opisem, warunkami oraz regulaminem, a także że akceptuje postanowienia tego regulaminu.
§2
Definicje
Użyte w niniejszym regulaminie określenia, pisane z wielkiej litery, należy rozumieć następująco:
1. Usługodawca - Cordia Management Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Koszykowa 61b, 00-667 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS 0000392081,
2. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, uprawniona do korzystania z usługi świadczonej za pośrednictwem Platformy EBOK, która zawarła umowę z jedną ze spółek z grupy Cordia,
3. Platforma EBOK - witryna internetowa Usługodawcy udostępniana w sieci Internet pod adresem https://ebok.cordiapolska.pl ,
4. Login - adres mailowy Klienta;
5. Hasło - ciąg znaków (minimum 8 znaków, zawierających małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne) ustalanych w celu zagwarantowania autoryzowanego dostępu do usługi przez uprawnionego Klienta.
§3
Prawa własności intelektualnej
1. Korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji oraz innych elementów zawartych na Platformie EBOK nie oznacza nabycia przez Klienta jakichkolwiek praw własności intelektualnej do materiałów w nim zawartych. Klient nie jest uprawniony w szczególności do:
a) dokonywania, w szczególności w celach komercyjnych: kopiowania, modyfikowania oraz transmitowania elektronicznie lub w innym sposób Platformy EBOK lub jej części, a także poszczególnych materiałów udostępnianych w ramach Platformy EBOK;
b) rozpowszechniania materiałów publikowanych w ramach Platformy EBOK.
2. Klient może korzystać z Platformy EBOK wyłącznie do użytku osobistego (w ramach dozwolonego użytku, wyznaczonego przez przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy o ochronie baz danych), przy czym takie korzystanie nie może naruszać normalnego korzystania z Platformy EBOK lub godzić w interesy Usługodawcy oraz spółek z grupy Cordia.
3. Jakiekolwiek inne niż określone w niniejszym regulaminie, korzystanie z Platformy EBOK bez uprzedniej zgody Usługodawcy udzielonej na piśmie pod rygorem nieważności jest zabronione, a naruszenie praw Usługodawcy (lub spółek z grupy Cordia) będzie skutkować odpowiedzialnością przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
4. Nazwy handlowe lub inne znaki (w tym graficzne) – opublikowane w ramach Platformy EBOK - podlegają ochronie prawnej, w szczególności na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej (tj.: Dz. U. z 2003 r., Nr 119, poz. 1117 ze zm.). Jakiekolwiek ich wykorzystywanie jest zabronione, chyba że odbywać się będzie jedynie za uprzednią pisemną pod rygorem nieważności zgodą uprawnionych do tych nazw czy znaków podmiotów.
§4
Zasady odpowiedzialności Usługodawcy
1. Panel i udostępniane Klientowi za jego pośrednictwem dane mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy. Zawarte na Platformie EBOK informacje i dane oraz sposób ich przekazania nie zastępują, nie modyfikują, ani nie wyłączają treści stosunku prawnego wiążącego Klienta z odpowiednią spółką z grupy Cordia na podstawie zawartych przez strony umów, w tym w szczególności umowy deweloperskiej.
2. W razie jakichkolwiek sprzeczności między informacjami/danymi udostępnionymi w ramach Platformy EBOK i sytuacją prawną wynikającą z treści stosunku prawnego łączącego Klienta z odpowiednią spółką z grupy Cordia, Strony związane są treścią przedmiotowego stosunku prawnego.
3. Usługodawca nie odpowiada za żadne szkody powstałe czy też mogące powstać w związku z zawartością Platformy EBOK.
4. Usługodawca dokłada starań, aby informacje prezentowane w ramach Platformy EBOK były aktualne, kompletne oraz zgodne ze stanem faktycznym i prawnym. Powyższe nie wpływa na odpowiedzialność Usługodawcy, która podlega ograniczeniom wymienionym w ust.3.
§5
Ochrona danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest każdorazowo odpowiednia spółka z grupy Cordia (dalej: „Administrator”), z którą Klient związany jest umową stanowiącą podstawę udostępnienia Klientowi Platformy EBOK – w zakresie i w celu realizacji tej umowy.
1. Może Pani/Pan kontaktować się z Administratorem drogą mailową, pisząc na adres: biuro@cordiahomes.com – co do spółek z Polski oraz office@parcului20.ro - co do spółek z Rumunii.
2. Dane osobowe klientów przetwarzane będą w celu realizacji usług świadczonych przez Administratora (podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia, podmioty z grupy kapitałowej Administratora (dla wewnętrznych celów administracyjnych), uczestnicy procesu budowlanego, zarządca nieruchomości oraz bank współpracujący z Administratorem.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji umowy oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie.
5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:
a. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;
b. ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora (dotyczy to tych danych, które przetwarzane są w sposób zautomatyzowany);
c. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;
d. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;
e. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;
6. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia umowy deweloperskiej/przedwstępnej albo umowy sprzedaży z odpowiednią spółką z grupy Cordia stanowiącą podstawę udostępnienia Klientowi Platformy EBOK. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia ww. opisanych umów. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla korzystania z Platformy EBOK. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu korzystania z Platformy EBOK, na akceptację regulaminu oraz otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną uniemożliwia rejestrację i korzystanie z Platformy EBOK.
§6
Oferowane usługi elektroniczne oraz warunki ich świadczenia
1. Usługa Platforma EBOK spółek z grupy Cordia polega na umożliwieniu Klientowi dostępu do internetowej Platformy EBOK pod adresem https://ebok.cordiapolska.pl oraz w niektórych przypadkach także pomocniczo na przesyłaniu na podany przez Klienta adres e-mail powiadomień o nowych informacjach zamieszczonych na Platformie EBOK. Platforma EBOK umożliwia Klientowi dostęp do informacji o umowach, stanie realizacji wzajemnych praw i obowiązków stron wynikających z tych umów oraz zlecanie czynności dotyczących umów, a w szczególności:
- uzyskiwanie informacji o zawartych umowach oraz o produktach i usługach;
- uzyskiwanie informacji o płatnościach
- korzystanie z usług dodatkowych Platformy EBOK obejmujących np.:
a. możliwość pobierania przez Klienta dokumentów udostępnionych przez Usługodawcę w pliku .pdf,
b. możliwość zapoznawania się przez Klienta z aktualnościami.
2. Klient akceptuje, że jeśli w Platformie EBOK zapisywane będą faktury to każdorazowe pobranie przez Klienta faktury, związane będzie z automatycznym przesłaniem informacji o pobraniu faktury do Usługodawcy.
3. Funkcjonalności Platformy EBOK mogą ulegać zmianie. O dokonanej zmianie Usługodawca poinformuje Klienta zamieszczając stosowną informację na stronie Platformy EBOK.
§7
Dostęp do Panelu i autoryzacja Klienta
1. Usługi Platformy EBOK polegają na zapewnieniu dostępu online do części lub całości zasobów informacyjnych Panelu Klienta.
2. Dostęp do Platformy EBOK jest możliwy poprzez bezpieczne połączenie internetowe na podstawie Loginu oraz Hasła. Klient uzyskuje dostęp do zasobów Platformy EBOK po wpisaniu Loginu i Hasła w okna logowania umieszczone na witrynie https://ebok.cordiapolska.pl
3. Aby zalogować się po raz pierwszy należy skorzystać z linku otrzymanego na wskazany adres e-mail. Po kliknięciu linku nastąpi przekierowanie na witrynę umożliwiającą ustalenie hasła dostępowego.
4. Klient powinien zachować poufność i nie udostępniać Loginu lub Hasła osobom trzecim. W przypadku ujawnienia, utraty Hasła lub zablokowana dostępu Klient może zmienić samodzielnie Hasło na Platformie EBOK.
5. Przy logowaniu się do zasobów Platformy EBOK, Klientowi udostępniana jest jednocześnie opcja „zapomniałem hasła” umożliwiająca uzyskanie aktualnego hasła w razie jego uraty przez Klienta.
6. Szczegółowy sposób postępowania Klienta związany z procedurą uzyskiwania informacji za pośrednictwem Platformy EBOK zawarty jest na stronach internetowych Panelu.
7. W celu dodatkowej autoryzacji niektórych operacji pracownik Usługodawcy ma prawo zadać Klientowi pytania dotyczące jego danych osobowych udostępnionych Usługodawcy lub odpowiedniej spółce z grupy Cordia. Jeżeli Klient nie może podać prawidłowych danych niezbędnych do wykonania danego zlecenia, nie może ono być zrealizowane.
8. Wszystkie dyspozycje zlecone przy użyciu prawidłowego Loginu i Hasła uważa się za zlecone przez Klienta.
9. Usługodawca nie bierze odpowiedzialności za ewentualne niedostarczenie lub utrudnienia w dostarczaniu wiadomości SMS/e-mail Klientowi wynikające z konfiguracji aparatu telefonicznego Klienta/konfiguracji konta poczty elektronicznej lub z przyczyn leżących po stronie operatora sieci telefonii komórkowej, za pośrednictwem której są wysyłane/podmiotu świadczącego usługi hostingowe dla poczty elektronicznej Klienta.
10. W celu prawidłowego i pełnego korzystania z Platformy EBOK, Klient powinien dysponować: urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet, prawidłowo skonfigurowaną przeglądarkę internetową, oraz czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej.
11. Korzystanie ze wszystkich aplikacji i funkcjonalności Platformy EBOK może być uzależnione od instalacji oprogramowania typu Java, Java Script, Adobe oraz akceptacji polityki cookies.
12. W serwisie internetowym Platforma EBOK wykorzystywane są pliki cookies. Stosowane są w celach zapewnienia maksymalnej wygody Klienta przy korzystaniu z Platformy EBOK (zapamiętywanie preferencji i ustawień na stronie, zbieranie anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych). Klient ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
§8
Reklamacje
1. Usługodawca udostępnia na stronie Platformy EBOK adres poczty elektronicznej służący do przesyłania zapytań i reklamacji dotyczących Platformy EBOK. Usługodawca może również udostępnić formularz służący do zgłaszania nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy EBOK.
2. Zgłoszenie reklamacji musi zawierać: informację o przedmiocie reklamacji, dane spółki z grupy Cordia z którym Klient zawarł umowę, numer i datę umowy. Reklamacje klientów, którzy zawarli umowy w języku polskim składane są w języku polskim, w pozostałych przypadkach prosimy o składanie reklamacji w języku angielskim. Zgłoszone reklamacje dotyczące Platformy EBOK zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni roboczych liczonych od otrzymania ich przez Usługodawcę, a w sprawach skomplikowanych - nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych. Odpowiedź Usługodawcy na reklamację zawierać będzie wskazanie czy Usługodawca uznaje reklamację oraz w jaki sposób zamierza ją załatwić lub informację o braku podstaw do uznania reklamacji wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.
§9
Postanowienia końcowe
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerwy w działaniu Platformy EBOK z powodu awarii, w tym wynikające z przyczyn leżących po stronie podmiotu świadczącego na rzecz Usługodawcy usługi hostingowi. Usługodawca zastrzega sobie również prawo do ograniczonej czasowo przerwy technicznej w funkcjonowaniu Platformy EBOK w przypadku planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania Platformy EBOK. O terminie i czasie trwania przerwy Klient zostanie powiadomiony komunikatem zamieszczonym na Platformie EBOK. Z tytułów wskazanych w niniejszym postanowieniu Klientowi nie przysługują żadne roszczenia.
2. Usługodawca ma prawo dokonywać zmian niniejszego regulaminu. W przypadku dokonania zmian w regulaminie, Klient będzie miał prawo do odstąpienia od korzystania z Platforma EBOK w terminie wskazanym w przekazanej mu informacji dotyczącej zmiany regulaminu. Zmiany obowiązują od dnia opublikowania lub w innym terminie wskazanym w informacji o zmianie.
3. Usługodawca zastrzega sobie prawo umieszczania w ramach Platformy EBOK treści reklamowych w formach prawnie dopuszczalnych i stosowanych w Internecie.
4. Niniejszy regulamin opublikowany zostaje na stronie https://ebok.cordiapolska.pl oraz dostępny jest w siedzibie Usługodawcy.
5. Regulamin dostępny jest w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej) dla osób które zawarły umowy ze spółkami z grupy Cordia dotyczących nieruchomości na terenie Polski wiążąca jest polska wersja językowa, w pozostałych przypadkach wiążąca jest angielska wersja.
6. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2019 roku.